Copacabana - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Mijke Kanneworff - WaarBenJij.nu Copacabana - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Mijke Kanneworff - WaarBenJij.nu

Copacabana

Door: mijkan

Blijf op de hoogte en volg Mijke

19 Februari 2011 | Bolivia, Copacabana

Nou La Paz laat ik maar even zitten want dat was helemaal niets! Grote drukke lelijke stad. Wel onwijs gaaf vanaf boven want La Paz ligt in een soort bergkuil op 3600m. Goed hostel vinden was lastig, uit eindelijk een redelijk goedkoop recedencia gevonden op calle Llampu. 60 bolivianos met badkamer, alleen het beloofde warme water bleef uit. Brrr. Maargoed, we hebben een dag rond gekeken, veel gelopen door een park en de stad. Cathedraal gezien. Prima. Ooh en shoppen is hier wel heeeeeeeeeeeeeeel goedkoop. Maar ik heb me redelijk in kunnen houden want in Cusco staat nog een (nieuwe) tas met allemaal tasjes en dingetjes erin dus hier alleen een paar t shirts gekocht en, vooruit, nog een mooi leuk, klein, rood tasje. (30 bolivianos!!) 1 euro is ongeveer 9.4 bolivianos. Je kan hier lunchen voor 15 Bolivianos, dan heb je een soep en Troucha (vis met rijst en frietjes). Na twee nachtjes gingen we weer met de bus terug naar Copacabana.

Dan nu Copacabana. We kwamen rond 11.30 aan en hadden van iemand een tip gekregen over hostal Sonia. Dus wij daar heen. Super gezellige sfeer en wederom 60 Bs met badkamer en jaja, meer ruimte en ik heb zowaar voor het eerst in Bolivia 3 min warm kunnen douchen. Wat een genot toch. Je kan hier een (dag)tochtje maken naar Isla del sol en Isla del luna (eiland van de zon/maan). In ons hostel verkochten ze ook tickets (20Bs) heel handig, vanmorgen ging de boot om 8:30 naar Isla del Sol. Hoeveel mensen passen er op een boot vraag ik me dan af. Als er wat gebeurt dan zinken we zeker weten met zn alle. Geen zwemvest oid aan boord! Maar alles ging goed en na 2 uur varen werden we op de noordkant afgezet. De wandeling van noord naar zuid was 15 km en ongeveer 3 uur. Ruines onderweg. Veel schaapjes, koetjes, varkens en ezels onderweg gezien. Sandor vond dat heel gezellig allemaal. Verder was het een kale bedoelling, met uitzicht over het Titicaca meer. Gister geweldige inkopen gedaan op het marktje hier, twee tomaten 2Bs, 10 broodjes 5Bs, en een avocado ook voor 5 Bs. Zo hadden we onze eigen lunch mee genomen voor 12 Bs! Nu zijn we weer terug en gaan we straks ons laatste Boliviaanse geld op eten ergens. Morgen ochtend met de bus weer naar Peru! Arequipa staat op het programma.

Hoe gaat het met jullie? we zijn erg benieuwd!

  • 20 Februari 2011 - 10:25

    Mathijs:

    Wat kunnen ze daar toch veel met gordijnen hè? ;)

  • 20 Februari 2011 - 11:36

    Tineke:

    Wat een mooi verslag geef je ons! Wij reizen een beetje mee! Beste wensen!

  • 20 Februari 2011 - 17:31

    Frank En Mayke :

    He Sandor en Mijke,

    Een tasje? een Rood tasje? natuurlijk een rood tasje, hoe kan het ook anders, rode haarband, rode broek!!! Femke heeft pas een tekening van jullie gemaakt met Mijke met een rode haarband, is het niet fantastich zoals kinderen associeren? En Sandor, fantastische trui!!!!!!!!
    Bolivia, Copaca bana, Señora Mijke. We kunnen het vrijheidsbeeld wegvagen hier is ze onze Mijke!!!!!!!!

    Maar de HAM-VRAAG blijft: "kan Sandor al een beetje Spaans?"

    Hier gaat alles goed! Ik ben druk bezig mijn studie af te ronden dus jullie reisverslag is een verwelkome afwisseling op al het verslag tikken. Marijne gaat nog in jullie vakantie naar school. We vieren haar verlaardag in het weekend van 12 en 13 maart. Ik weet niet of jullie dan al terug zijn, anders natuurlijk van harte welkom. Ik ben van de week bij Willy en Wijnand wezen eten dit was erg gezellig en heerlijk gegeten!!!!. Femke heeft een nieuwe fiets gekregen en is helemal trots!!!!

    Geniet van de vakantie, de cultuur, het uitzicht!!!!! Ik ben benieuwd, hoe zijn de mensen?

    Groet namens mijn harem (M&F&M)

    Frank

  • 20 Februari 2011 - 20:27

    Dewi:

    He Mijke en Sandor,

    Ik vind dat jullie zo'n leuk verhaal iedere keer weten te schrijven en de foto's zijn als in een reisgids, met leuke sfeer en mooie kleuren. Ik ben benieuwd wat jullie volgende bestemming is!


  • 21 Februari 2011 - 02:19

    Mijke Kanneworff:

    fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck we zijn helaas vandaag beroofd in Puno tijdens het wachten op onze bus transfer! Zwak moment. Sandor's kleine rugzak gestolen met veel geld en bankpasjes die inmiddels geblokkeerd zijn. Ellende. Gelukkig niet zijn paspoort en het fototoestel. maar het blijft enorm )^#%^@#^&@$(%(... Zijn net in Arequipa aangekomen en proberen een beetje bij te komen van deze ROT dag! We hebben aangifte gedaan, in het Spaans.

  • 21 Februari 2011 - 15:30

    Nienke:

    nou klinkt allemaal weer leuk hoor :)! geniet ervan!
    xx Nien

  • 24 Februari 2011 - 13:23

    Els & Judith:

    wat ongelofelijk balen....
    we zullen een fonds starten
    heb je alvast een gironummer of komt het dan gelijk bij die zielige arme peruaantjes die jullie bestolen hebben!!!!!!!
    de collectebus staat op de balie met opschrift help mijke en sandor door peru.er wordt nog niet veel gestort maar we hebben geduld.
    blijf vooral ook heel erg genieten ondanks deze letterlijke arremoe.
    wij genieten van jullie verslagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Copacabana

Mijke

In 2011 heb ik een speciaal verlof aangevraagd van mijn werk om een langere tijd weg te kunnen blijven. Ik wil nog heel graag naar het buitenland om vrijwilligerswerk te doen. Ik heb gekozen voor Peru omdat dat een arm land is en ik daar ook beter Spaans leer spreken. Deze weblog is bedoeld voor mensen die graag op de hoogte willen blijven van mijn avontuur!

Actief sinds 22 Dec. 2010
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 42029

Voorgaande reizen:

07 Januari 2011 - 22 Maart 2011

Vrijwilligerswerk in Cusco

Landen bezocht: