update II - Reisverslag uit Cusco, Peru van Mijke Kanneworff - WaarBenJij.nu update II - Reisverslag uit Cusco, Peru van Mijke Kanneworff - WaarBenJij.nu

update II

Door: mijkan

Blijf op de hoogte en volg Mijke

08 Februari 2011 | Peru, Cusco



Hallooooooooooooooooo!!! Sandor is weer bij mij en dat is echt heel fijn. Zondag was er even paniek want door het slechte weer ging zijn vlucht niet. In Cusco regende het heel erg en door de mist kon er geen vliegtuig landen. Redelijk gevaarlijk hier in de bergen werd mij verteld! Sandor smste dat hij nog niet in het vliegtuig zat en dat hij over een uur meer zou horen. SJIT..... straks worden alle vluchten geannuleerd...... gelukkig begon het op te klaren en kon Sandor 4 uur na de geplande tijd aankomen. :-) Lange omhelzing volgde...

Zondag was er een probleem met het water. Er was GEEN water. Zou tussen 8:00-15:00 geen water wegens een reparatie op het dak(?) zijn maar om 19:00 deden de toiletten het nog steeds niet. En een berg afwas in de keuken! Erg lastig allemaal, hoe fijn is Nederland dat er gewoon altijd drinkwater uit de kraan komt. We moesten onze tanden poetsen met flesjes water.

Het is nu maandag avond en het regent weer pijpenstelen hahaha. Vanmiddag scheen de zon even een uurtje, wel lekker. Maar gevaarlijk; 15 min in de zon hier is als 2 uur in Europa. De UV straling is erg sterk je moet oppassen dat je niet verbrand. Sandor heeft zijn eerste Spaanse les gehad en kan nu vertellen wat zijn naam is. Morgen meer :) Mijn werk vandaag was weer prettig. Heb heel veel patienten geprikt het was druk. Een patient (5jaar) was gevallen en had een soort gat in zn rug, maar hij was zo aan het huilen met geen mogelijkheid konden we het hechten, zijn ouders, de studente en ik moesten bovenop hem om hem stil te houden. Ondanks de verdoving die drie x de dosis was, was hij zo bang dat elke aanraking " pijnlijk" was. Ramp. En het was niet zielig het was ee ndik verwend jongetje dat zijn ouders domineerde.. Uiteindelijk kreeg hij 4 hechtingen.
Marie-luiz (verpleegkundige) was erg aardig en heel benieuwd naar mijn vriendje, ik moest hem maar een keer meenemen. Komt goed uit ik zoek nog iemand die Sandor salsa kan leren hihihi Ik ken genoeg Peruvianen die mij de dansvloer op willen sleuren maar daar heeft Sandor niets aan. Dus wie weet vrijdag spreken we wat af?

Vandaag gingen we naar verschillende mercado's en ik heb 3 tasjes gekocht. Voor Anne Francine, eentje voor mijzelf en eentje voor ....??? Verrassing. Ook heb ik SUPER LEKKERE mango's gekocht, twee voor drie soles!!! Ik heb van Sandor trouwens hagelslag, stroopwafels, ontbijtkoek, dropjes en OLD AMSTERDAM gekregen. Zie foto hihihi. Joepie! We maken deze week een reisplan en dan lezen jullie later wat we gaan doen.

Heel veel groetjes,
Sandor en Mijke

  • 08 Februari 2011 - 07:43

    Manon -Activity Int:

    Hoi Mijke!! Wat heerlijk dat Sandor bij je is! Krijg helemaal 'All you need' visioenen waarbij jullie in slow motion op elkaar afrennen bij de Cusco luchthaven :-) Geniet lekker van jullie tijd samen!
    Heel veel plezier!
    Groetjes,
    Manon - Activity International

  • 08 Februari 2011 - 08:48

    Nienke:

    Heey Mijk en Sandor!!
    Wat fijn dat Sandor er nu is, ben je ook weer helemaal opgeknapt?? Geniet van jullie reis samen, wordt vast heel bijzonder!!
    xx Nien

  • 08 Februari 2011 - 10:26

    Anton Kanneworff:

    Gelukkig heb je weer hagelslag en ontbijtkoek......en is Sandor er! Zo'n reis hakt erin Sandor en dan ook nog eens op grote hoogte. Gelukkig regent het dan zie je de tranen niet.
    Geniet samen.

  • 08 Februari 2011 - 10:32

    Froukje:

    Fijn dat de reis goed is verlopen... geen dikke voeten Sandor? Het was zo leuk om je met z'n allen uit te zwaaien op Schiphol! Fijn dat jullie weer samen zijn!
    Hopelijk iets minder regen de komende weken! Geniet ervan en succes met je spaans!
    We volgen jullie verslagen.
    zoen
    mam

  • 08 Februari 2011 - 21:10

    Frank En Mayke:

    He Mijke en Sandor,

    Ziet er goed, jullie zo samen op de foto. Geniet van elkaar!!!!! (en ook een klein beetje van Peru).

    Liefs, Mayke en Frank

  • 09 Februari 2011 - 08:19

    Sarah:

    Hmmm, leuke foto... en hij komt me zo bekend voor!!! ;-D
    Veel plezier samen! Xxx

  • 09 Februari 2011 - 21:35

    Tineke:

    mooie foto's! echt hollandse producten heb je meegenomen, Sandor! het lijkt me wel een klamme bedoeling daar op die hoogte in Cusco!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijke

In 2011 heb ik een speciaal verlof aangevraagd van mijn werk om een langere tijd weg te kunnen blijven. Ik wil nog heel graag naar het buitenland om vrijwilligerswerk te doen. Ik heb gekozen voor Peru omdat dat een arm land is en ik daar ook beter Spaans leer spreken. Deze weblog is bedoeld voor mensen die graag op de hoogte willen blijven van mijn avontuur!

Actief sinds 22 Dec. 2010
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 42038

Voorgaande reizen:

07 Januari 2011 - 22 Maart 2011

Vrijwilligerswerk in Cusco

Landen bezocht: