5 dagen in Peru - Reisverslag uit Cusco, Peru van Mijke Kanneworff - WaarBenJij.nu 5 dagen in Peru - Reisverslag uit Cusco, Peru van Mijke Kanneworff - WaarBenJij.nu

5 dagen in Peru

Door: mijkan

Blijf op de hoogte en volg Mijke

12 Januari 2011 | Peru, Cusco

(11-1-2011)

Vandaag voor het eerst meer dan 3 regendruppels gehad! Vannacht heeft het de hele nacht geregend en vanmorgen was het net zo grijs als bij jullie ;-) Het verschil is alleen de temperatuur, vandaag max 19 graden.
Ik heb classe in de middag en Dennis heeft les in de morgen. Maar we ontbijten wel samen om 7.30. Vanmorgen wegens het weer maar een taxi genomen naar de talenschool. Normaal is dat 20-25 min lopen. Ik heb les van 14:30 tot 18:30 (!) en dan is de dag al weer gauw voorbij want dan eet je nog iets kleins en is het bijna bed tijd. Ik heb hier een mobieltje gekocht met een simkaart, hartstikke handig want een stel andere hebben dat ook gedaan dus het is makkelijk afspreken om een bakkie te doen ergens. Met de mensen die ook classe hebben in de middag heb ik morgen afgesproken rond 11 uur (voor jullie 17:00) @ het centrale plein.

We zijn vanmorgen naar een markt geweest alwaar we een "zumo" gedronken hebben. Alle div soorten fruit die je maar bedenken kunt! Er zaten ook twee politie agenten (pauze te houden), zie foto, en die nodigde ons uit om naast hen te gaan zitten. Dat durf ik natuurlijk wel, was best gezellig hoor!!! en misschien wel daarom dat ik een gratis re-fill kreeg?

Wist je dat er ook best veel dikke peruanen rondlopen?? echt raar, ze zijn dan bijna net zo breed als lang ;) Soms liggen ze ook gewoon op straat uit te rusten. Als ik een klein kind zie liggen dan vind ik dat heel naar. Je ziet ook veel kleine/jonge kinderen 'werken' ze willen je snoepjes of handpoppetjes verkopen. Ik geef alleen geld aan peruanen die moeite doen bv door een instrument te bespelen (afgrijselijk vals, maar toch) niet aan oude dametjes die gewoon hun hand ophouden. Dat kan iedereen en anders houd je de boel alleen maar in stand...

Verder mag ik gelukkig nog 2 weken langer bij mijn gastfamilie blijven, ik zou namelijk een week in een gastgezin komen en dan 4 weken in het studentenhuis. Maar het bevalt me zo goed hier dat ik graag wil blijven en bovendien word er in het studenten huis toch veel Engels en Duits gesproken!!!! Daar heb je toch niets aan als je Spaans wilt leren?? Nu kom ik de laatste twee weken in het studentenhuis, daar kan ik mee leven. Ik ben bang dat ik straks nog meer Duits heb geleerd dan Spaans hahaha!

Dit weekeind zijn er plannen om met een paar naar machu pichu te gaan. Het verschilt alleen enorm in prijs welk agencie je kiest. Verschil kan oplopen van 150-300 dollars. een taxi ritje kost 3 soles waardan ook in Cusco, 1 euro is 3.5 soles! Goed he.

Hoe gaat het met jullie?




  • 12 Januari 2011 - 15:02

    Nien:

    Heey Mijk leuk om je verhalen te lezen :)! Merk je al dat je vooruit gaat met je Spaans? Scheelt vast al veel inderdaad als je nog in t gastgezin kan blijven, leuk zeg :)!
    Ik zit nog steeds in Westeinde, deze week SEH, is leuk! Gaat snel alweer, nog maar 2 weken en dan ben ik alweer klaar.
    Succes & veel plezier daar!! x

  • 12 Januari 2011 - 15:12

    Daam:

    Waar zijn die politie agenten dan?

  • 12 Januari 2011 - 15:18

    Chiel:

    Mijke, jij valt zeker wel op tussen die navelgluurders ??
    leuk je verslagen te lezen,temeer wij vanuit Azie ook 6 weken via deze site de thuisblijvers op de hoogte hebben gehouden van onze activiteiten.
    heb je DE delicatesse van je nieuwe omgeving al gegeten ?? gebakken Cavia met erbij een groot glas Maisbier ??
    en de zoon van de vader al ontmoet ?? (vragen over ??) hoor ik wel.
    Machu Picchu is heel bijzonder,moet je beslist naar toe gaan. wel een zonnige dag uitkiezen (vraag de zoon vd vader er om)
    gisteren was er op Discovery een special over Peru ( uhhh ??? flauw zeg ??)

    ik ben eigenlijk niet zo goed op de hoogte van alles wat je er nu eigenlijk precies gaat doen aldaar.
    misschien heb je daar nog een minuutje voor ??
    liefje, veel plezier en blijf heel.

    kuzz, Chielio

  • 12 Januari 2011 - 15:23

    Mijke Kanneworff:

    rustig nien, het uploaden gaat natuurlijk niet zo snel he!!! volgt....;-)
    Ik zit nu in een WIFI caf'e :) Cafe con leche!!!

    @ chilio, ja Cavia staat hier op nr 1 maar ik heb een plaatje gezien en het ziet er NAAR uit dus ik weet niet of ik het ga eten hoor!!!!

  • 12 Januari 2011 - 15:51

    Mijke Kanneworff:

    sorry, dat was voor DAAM bedoeld!!! verkeerd gelezen ;-)
    Nu staan ze erop.

  • 12 Januari 2011 - 16:34

    Madelon:

    hey mijk,leuk zeg om al die spannende verhalen van je te horen. Klinkt allemaal erg leuk,mooi en interressant wat je daar mee maakt. Leuk om al die verschillende soorten mensen te ontmoeten zeker? Fijn ook dat het bij de gastfamilie zo bevalt, ze ziet er vriendelijk uit. Als ik je wil smsen kan naar welk nummer is dat dan het best? je gewone nummer?
    Mijk heel veel plezier en geniet ze!! we spreken elkaar gauw weer.

    xxx

  • 12 Januari 2011 - 17:10

    Mijke:

    mijn telefoon nummer hier is 0051- 961795102
    sms'n ontvang ik ook wel op mijn NL nummer.
    Groetjes!!

  • 12 Januari 2011 - 18:07

    Maartje:

    Hola cielo,

    Veo que te lo estás pasando en grande! Espero que todo te vaya muy bien ahí tan lejos de tu país! Cuando empiezas a trabajar exactamente? Es que entiendo que ahora solo vas a clase de español? Y dónde vas a trabajar? También en Cusco? Ya sabes que vas a hacer??
    Bueno, tengo miles de preguntas, pero sobre todo me pregunto si disfrutes de todotodotodo???
    Espero que siiii!!

    Un besazo, mi elefante :)

  • 12 Januari 2011 - 18:34

    Daam:

    Jaaaaah, daar zijn ze! Leuk hoor dat je al veel mensen hebt leren kennen, maar ja, daar heb jij volgens mij sowieso geen moeite mee en met je lessen Spaans is dat natuurlijk een eitje voor je!

    XX

  • 13 Januari 2011 - 08:54

    Net:

    Wat leuk, Mijk! Klinkt gezellig! En ook heel fijn dat het je bevalt bij de gastfamilie... dat is echt belangrijk. Mijn familie in India was heel aardig, maar ook afstandelijk (en heel erg materieel ingesteld). Als je er op en gegeven moment weg moet, gewoon nog eens op de koffie gaan? :-)
    Echt fijn om te zien dat je al zoveel mensen ontmoet hebt en dat je al zo op je plek lijkt! Have fun!!
    xxx

  • 13 Januari 2011 - 09:15

    Dewi:

    Mijke,

    Het is ontzettend leuk om de verhalen over je avonturen in Peru te lezen! Zo te lezen zet je de boel al weer lekker op stelten. Met de foto's erbij kan ik me helemaal goed voorstellen waar je bent. Het ziet er ontzettend gezellig uit met je collega's van de talencursus. Misschien moeten we die cocktails ook eens invoeren bij het schaatsen ipv choco en dan voor de training. Jolanda is voor! Zorg je dat je een beetje in vorm blijft voor als je terug komt. Jolanda en ik zijn hard aan het trainen, maar de rest komt niet meer sinds jij er niet meer bent.

    Succes met je avontuur. Ik blijf je volgen, zeker omdat je zulke leuke verhalen schrijft!


  • 13 Januari 2011 - 12:24

    Judith Baaijens:

    Hey Mijke
    leuk om te lezen,
    geniet van je tripjes, de natuur en de mensen om je heen.
    klinkt allemaal erg leuk
    ik blijf je volgens
    xxx
    judith

  • 16 Januari 2011 - 19:14

    Willy:

    hé Mijke,
    Goed te weten dat je het naar de zin hebt, al is het gemis van Sandor natuurlijk groot, maar
    morgen gaat het echte werk beginnen, is de cursus meegevallen.
    Heel veel succes met de werkzaamheden we lezen je leuke verslagen wel zo blijven we goed op de hoogte. Dag lieverd tot snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijke

In 2011 heb ik een speciaal verlof aangevraagd van mijn werk om een langere tijd weg te kunnen blijven. Ik wil nog heel graag naar het buitenland om vrijwilligerswerk te doen. Ik heb gekozen voor Peru omdat dat een arm land is en ik daar ook beter Spaans leer spreken. Deze weblog is bedoeld voor mensen die graag op de hoogte willen blijven van mijn avontuur!

Actief sinds 22 Dec. 2010
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 42022

Voorgaande reizen:

07 Januari 2011 - 22 Maart 2011

Vrijwilligerswerk in Cusco

Landen bezocht: